Men vad fan har posten gjort? Slutligen dök paketet med cigarrer från Lynns upp (CAO Maduro, Consuegra #9, Perdomo #5 och Saint Luis Rey Pyramides) efter ett besök på tullen i Malmö. Det här med tullavgifter har jag inget direkt emot. Visst vore det trevligt om priset slutade på exakt det som man betalade i USA men sådana är reglerna och det är bara att gilla… Men den här lilla extraposten som dyker upp på talongen undrar jag lite över: ”Postens avgift: 100 kr”. Uhm, say what?

Jag vet att den finns där men vad är det egentligen man betalar för? Den avgift jag betalar Lynn går till transport från USA till Sverige, CJs dörr. Den tull jag betalar går även på fraktavgiften, dvs. totala summan betalad. Då är således tjänsten förtullad och borde således slutföras… Men nej, posten ska ha 100 kronor för något mörkt och mystiskt som man, vad jag vet, ändå måste göra. It boggles the mind…