Och, som vanligt, får jag inleda med att be om ursäkt över extrem frånvaro. Detta, mest, på grund av att jag fått lägga lite mer tid på jobb och den andra bloggen, Tankebrott. Men men, nu är juledigheten här och man kan lägga lite mer tid på roligheter…

harngren

SvD har en lite längre artikel om Måns Härngren och dennes fimpande av cigarretter men, samtidigt, njutande av cigarrer:

Knappt ett år efter den första cigarren drog han igång verksamhet. Fram tills rökförbudet trädde i kraft sommaren 2005 ägnade sig Måns Herngrens firma åt den något bisarra kombinationen filmproduktion och tobaksimport.

– Billiga cigarrer till folket, det var min tanke. Jag tog in allt från handrullade som kostade 30 kronor styck till de dyraste Cohiba som kostade 150 kronor. Givetvis gick bara de dyraste åt, även om de inte alls var lika prisvärda egentligen. Men det är väl samma sak med viner, antar jag. Folk köper de dyraste i tron att de är finare. När det gäller cigarrer slutar det hela tyvärr med att folk står och röker någon Churchillhistoria i tio minuter innan de börjar må illa.

Rätt läsvärd, tycker jag allt.